tajemniczy klient

Dane na temat funkcjonowania naszej firmy można pozyskiwać w różne sposoby, np.

.

To doskonały pomysł, w szczególności dla wielkich sieci handlowych lub różnych firm z wydziałami w innych miastach.

Szeptany...

marketing?Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy.

To sposób na dotarcie do wielu klientów i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku. Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę.
Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał.
Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.

Po co nam statystyka w badaniach?

tajemniczy klientStatystyka- często korzystamy z tego pojęcia nie wiedząc co ono tak na prawdę znaczy.
Jest to pojęcie ściśle powiązane z matematyką, a oznacza analizę danych związanych z działaniami i zachowaniami masowymi. Co idealnie pasuje do kwestii badań marketingowych, gdzie też bada się zjawiska masowo i na dużą skalę. Pojęciem powiązanym ze statystyką jest losowość i prawdopodobieństwo zdarzeń. Te rzeczy chodzą ze sobą w parze i każdy porządny analityk danych musi być ich świadom w swojej pracy.

Promocja targetowanego produktu

Targetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy.

Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji.

Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy. Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'.
Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu. Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak..

Widok do druku:

tajemniczy klient

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: